24 april 2006

Toen ik bang was

Toen ik bang was

En alleen

Toen

In het diepe

Waar niemand komen kon

Kon ik niet meer vooruitzien

En niet meer tevreden zijn

Alleen maar terugkijken

Op wat ik was

Of meer nog

Wie ik had kunnen zijn als…


Toen werd ik bang

Van het terugkijken

En wilde omhoog, verder, vooruit

Maar het ging niet

Ik was bang, te bang

Gevangen in wat ik was

En wie ik had kunnen zijn als..


Toen iemand mij zei

Dat er verderop iets was

Iets dat ik niet kende

Maar dat mij vrede zou geven

Tevreden zou maken

En iemand mij dat zei, tot zevenmaal toe

Toen zag ik, even in een fractie

Iemand die ik ooit gekend had

Toen ik nog nooit bang geweest was

In het verborgene..


Toen ik daar zeven keer geweest was

Geloofde ik dat het bestond

Soms, éven, meer níet dan wel

Maar ik wilde wél verder en nooit meer terug

Niet meer naar de angst, naar het diepe

Waar niemand komen kan

Maar naar omhoog, naar verder, vooruit

Waar iemand wacht, al jaren..


Vader, is dát Hem?

Licht, vrede, geen angst

Bestaan, Leven, Zijn

Thuis, Welkom, Gezegend


Toen ik daar één keer geweest was

Wilde ik er zijn

Altijd, eeuwig

De angst werd te klein om nog zichtbaar te zijn

En ik kreeg ruimte om te zijn, wie ik had kunnen zijn als..

Geen opmerkingen:

Campo Minado! Yellow&Blue